Badoa gure bilduma (Aitzpea, Ixiar eta Ainara)
JOLAS
KOOPERATIBOAK LANKIDETZA JOLASAK
JOLASAREN
IZENA
|
LANBIDEAK
|
ITURRIA
|
Garaigordobil
Landazabal, M.(2005)
|
HELBURUAK
Garapen sozio- afektiboa:
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra:
|
Komunikatzea.
Talde bornean kohesioa izatea. Emozioak adieraztea. Sormen dramatikoa lantzea
Emozioak
eta nortasuna adieraztea. Onespen sentimenduak.
Entzumen
aktiborako eta erabakiak hartzeko ohitura. Kooperazioa
Taldeko
kide izateko sentimenduak.
Sormen
dramatikoa: originaltasuna, adierazkortasuna.
Koordinazio
dinamiko orokorra, adierazpen psikomotorra, gorputz eskema…
|
HAURREN
ADINA
|
4
urtetik aurrera
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Talde
txikitan
|
MATERIALA
|
Talde
bakoitzeko: lanbideen irudiak dituzten 2 txartel
|
DESKRIBAPENA
|
Ikasle
guztiak 5 kideko taldetan banatu behar dira. Talde bakoitzak bi txartel
jasoko ditu, eta txartel bakoitzean lanbide baten irudia agertuko da: arotza,
kale-garbitzailea, marrazkilaria, pailazoa,okina, polizia, abeslaria,
meatzaria, azafata, argiketaria, albaitaria, telefonista, harakina, kazetaria,
soroslea, zabor-biltzailea, epailea, mekanikaria, fruta saltzailea,
haginlaria, lorezaina, zapataria, sukaldaria, tenislaria, balet dantzaria,
postaria, taxilaria…
Elkarren
artean hitz egin ostean, talde bakoitzak erabakiko du nola aurkeztuko dituen
lanbideak. Taldekide guztien lanarekin, lanbide bat aurkezten hasiko dira,
mimikaren bitartez, eta gainerakoek asmatu beharko dute zer lanbide ari diren
antzezten. Taldekide guztiek antzeztuko dute alde berean lanbidea, aurretik
hitz egindakoaren arabera. Amaieran, denbora izanez gero, gehien gustatzen
zaien lanbidearen marrazki bat elkarlanean egin dezatela eskatuko zaie.
Oharrak:
komeniko litzateke helduak talde guztiei laguntza ematea, eta antzezpen
lanean hasi aurretik, lanbide bakoitzeko ekintza egokienak azaltzea.
Txikiekin, lanbide errazak aukeratu beharko dira, eguneroko bizitzan ikusten
dituztenak.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Barruan
|
IRAUPENA
|
30
minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
BAMBOLEO
(Oreka jolasa)
|
ITURRIA
|
Kometa.
(2012).kometa.com. Erabilgarri
http//:www.kometa.com
|
HELBURUAK
Garapen sozio- afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Lankidetza
sustatzea, txanda errespetatzea, elkar entzutea…
Sortzeak
dakarren plazerra. Talde barneko kohesioa
Hizkuntza:
adierazpena eta ulermena.
Mugimendua
eta ikusmena koordinatzea.
|
HAURREN
ADINA
|
5
urtetik aurrera
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
2tik
aurrera
|
MATERIALA
|
Banboleo
mahai jolasa
|
DESKRIBAPENA
|
Bakoitzak
x pieza hartu eta denon artean eraikin bat sortu behar dute, piezak erori
gabe.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Barruan
|
IRAUPENA
|
15-20
minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
MARRAZOAK
|
ITURRIA
|
Garaigordobil Landazabal, M. (2007)
|
HELBURUAK
Garapen
sozio- afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Talde
kohesioa. Lankidetza. Emozioen espresioa.
Tentsioa
arintzea: erlaxazioa. Ikara eta beldur sentimenduak kontrolatzea.
Kooperazioa; parte-hartzaile batzuen gorputzekin kaiolak osatzea.
Sinbolizazioa.
Arreta
Funtzio
psikomotorrak; mugimendu bidez adieraztea, koordinazio dinamiko orokorra,
gorputz eskema, erreflexuak, espazioan orientatzea.
|
HAURREN
ADINA
|
4-
6 urte
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Talde
handia
|
MATERIALA
|
Musika
aparatua, itsasoaren soinuen dituen cd- a
|
DESKRIBAPENA
|
Haurrak
hirukoteka jarriko dira eta 4 haur talderik gabe jarriko dira, hauek
tiburoiak izango dira. Biren artean,
eskuak eman eta kaiola bat sortuko dute, hirugarrengoa sartu dadin, kaiola
moduan. Itsasoaren soinuaren abestia dagoen bitartean kaiolak itxita egongo
dira, musika gelditzen den momentuan aldiz, kaiolak ireki eta marrazoak
arraintxoak harrapatu ditzakete. Beraz beren kaiolatik atera eta beste batera
joan beharko dira. Marrazoak
harrapatzen badizu, marrazo bihurtzen zara.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan
ala barruan
|
IRAUPENA
|
30
Minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
BIDE
OZTOPODUNA
|
ITURRIA
|
Garaigordobil,
Landazabal, M. (2009 iraila) Jakingarriak 67
|
HELBURUAK
Garapen sozio- afektiboa
Adimen
garapena
Adimen
psikomotorra
|
Komunikazioa.
Kooperazioa. Emozioen adierazpena. Sormen dramatikoa.
Adierazpen emozionala,
dramatizazioaren bitartez.
Onarpen sentimenduak:
jokoa egiteko beharrezkoa den rola betetzen du parte hartzaile bakoitzak.
Ahoz bestelako komunikazioa: entzute aktiboko
ohiturak.
Kooperazioa:
gertakaria bikoteka antzeztea.
Garapen
morala, bulkaden auto-kontrola: rola antzeztea eta beste hainbat rolekin
koordinatzea.
Sormen
dramatikoa: jarioa, orijinaltasuna, konektibitatea, adierazkortasuna.
Sinbolizazioa.
Pentsamendu
asoziatiboa: objektuen arteko loturak.
Arreta
Funtzio
psikomotorra; koordinazio dinamiko orokorra, norabidea ezagutzea, espazioan
orientatzea) Konfiantza
|
HAURREN
ADINA
|
3-4 urte
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Talde
handia
|
MATERIALA
|
Benda bat jokalariko, begiak estaltzeko.
|
DESKRIBAPENA
|
Jostalariak binaka
taldekatuko dira: bata itsua da, bestea gidaria. Ikasgelan zehar, oztopoak
izango diren elementuak
zabalduko dira. Gidariak
ikaskide itsua ikasgelan barrena tupust egin gabe ibiltzen lagundu behar
du, ahozko argibideak
emanez (aurrera, ezkerretara, itzuli atzera...) aurretiaz adierazitako
helmugara iritsi arte.
Bikotea helmugara
ailegatutakoan, rolak aldatu eta orain irteerarako ibilbidea egingo dute,
atzera. Jolas
hau, haur hezkuntzako
azken ikasturtea amaitzean egin dadin iradokitzen dugu. Lehenagoko adin-maila
batean
eginez
gero, gidariak itsuari eskua emango dio, ibiltzen laguntzeko.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Barruan
eta kanpoan
|
IRAUPENA
|
30
Minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
MARRAZOAK
|
ITURRIA
|
Garaigordobil
Landazabal, M. ((2007)
|
HELBURUAK
Garapen
sozio- afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Talde
kohesioa. Lankidetza. Emozioen espresioa.
Tentsioa
arintzea: erlaxazioa. Ikara eta beldur sentimenduak kontrolatzea.
Kooperazioa; parte-hartzaile batzuen gorputzekin kaiolak osatzea.
Sinbolizazioa.
Arreta
Funtzio
psikomotorrak; mugimendu bidez adieraztea, koordinazio dinamiko orokorra,
gorputz eskema, erreflexuak, espazioan orientatzea.
|
HAURREN
ADINA
|
4-
6 urte
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Talde
handia
|
MATERIALA
|
Musika
aparatua, itsasoaren soinuen dituen cd-a
|
DESKRIBAPENA
|
Haurrak
hirukoteka jarriko dira eta 4 haur talderik gabe jarriko dira, hauek
tiburoiak izango dira. I Biren artean, eskuak eman eta kaiola bat sortuko
dute, hirugarrengoa sartu dadin, kaiola moduan. Itsasoaren soinuaren abestia
dagoen bitartean kaiolak itxita egongo dira, musika gelditzen den momentuan
aldiz, kaiolak ireki eta marrazoak arraintxoak harrapatu ditzakete. Beraz
beren kaiolatik atera eta beste batera joan beharko dira. Marrazoak harrapatzen badizu, marrazo
bihurtzen zara.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan
ala barruan
|
IRAUPENA
|
30
Minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
ARRAINAK
ETA ARRANTZALEAK
|
ITURRIA
|
Garaigordobil
Landazabal, M. (2005)
|
HELBURUAK
Garapen sozio-afektiboa
Adimen
garapena
Adimen
psikomotorra
|
Komunikazioa.
Kooperazioa. Emozioen adierazpena. Sormen dramatikoa.
Norbaiti jarraitzeak eta
jarraitzen zaituenari ihes egiteak sorteen duen plazerra, tentsioa arintzea,
Kooperazioa; arrantzale sarea egitea, eta arrainak
harrapatzea-
Sinbolizazioa, arreta
Funtzio psikomotorrak; koordinazio dinamiko
orokorra, erreflexuak, ikusmen bidez
hautematea, espazioan orientatzea
|
HAURREN
ADINA
|
4
urtetik aurrera
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Talde
handia
|
MATERIALA
|
Ezer ez
|
DESKRIBAPENA
|
Taldea
bi multzotan banatuko da. Ausazko Joko batekin aukeratuko dira talde bateko 4
jokalariak. Horiek arrantzaleak antzeztuko dituzte. Taldeko gainerako kideak,
berriz, arrainak izango dira. Arrantzaleek elkarri eskua eman, horma moduko
bat osatu, eta arrainak harrapatzeari ekingo diote. Horiek sareari ihes
egiten saiatuko dira, ahal duten moduan. Harrapatzen duten arraina arrantzle
bihurtuko da, eta jokalari guztiak arrantzale bilakatzen direnean amaituko da
jolasa.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan
|
IRAUPENA
|
30
Minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLAS
TRADIZIOANALAK GALTZORIAN DAUDENAK
JOLASAREN
IZENA
|
TXAPA KARRERA
|
ITURRIA
|
Jurado Soto, J.J., Lopez de la Nieta Moreno, M.,
Yagüe Sanz, V. (2002).
|
HELBURUAK
Garapen
sozio- afektiboa
Adimen
garapena
Garapen psikomotorra
|
Komunikatzea,
talde barnean kohesioa izatea. Hizkuntza lantzea.
Onespen sentimenduak: Jokalari guztien rola
ezinbestekoa jolasa egiteko.
Ahozkoa ez den komunikazioa: Adiskideen arteko
gorputz elkarrizketa.
Arreta.
Funtzio psikomotorrak: Psikomotrizitate xehea lantzea,
hatzen koordinazioa eta indarra.
|
HAURREN
ADINA
|
4 urtetik aurrera.
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
2 - 6
|
MATERIALA
|
Botilaren txapak edo melokotoi hezurra
|
DESKRIBAPENA
|
Zirkuitu estu bat (15zm) markatu ondoren, irteera puntua eta helmuga
zehazten dira. Bidean oztopoak eta trabak jarri daitezke.
Adostutako ordenaren arabera, jolaskide bakoitzak
bere txapa irteeratik helmugara
eramaten saiatu behar du.
Zirkuitutik kanpora irteten den txapa, berriro
irteeratik hasi behar du. Jolaskide baten txapak beste txapa bat jo dezake
eta hau zirkuitutik kanpora bidali, kasu honetan
kanporatua izan den txapa irteeratik hasi behar du.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Leku irekia. Lurrean eta hondarretan.
|
IRAUPENA
|
20 – 30 minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
EZKUTAKETA
JOLASA EDO ALTXAETA JOLASA
|
ITURRIA
|
Garmendia
Larrañaga, J. (1995).
|
HELBURUAK
Garapen
sozio- afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Talde
kooperazioa lantzea. Hizkuntza lantzea.
Tentsioak
arintzea. Mugikortasunaren bidez ezkutatzea eta berriz elkartzearen plazerra.
Talde
barneko kohesioa: Taldeko partaide izateko sentimenduak.
Arreta.
Nork bere burua eta besteak identifikatzea.
Funtzio
psikomotorrak: Gorputz mugimenduak eta
ikusmena eta entzumenaren koordinazioa.
|
HAURREN
ADINA
|
5
urtetik aurrera
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
4
tik aurrera
|
MATERIALA
|
Ezer
ez
|
DESKRIBAPENA
|
Zoriz
aukeratutako jolaskide bat galtzaria izango da, honek besoa zuhaitz edo
paretari eutsita eta begiak itxita hamar arte zenbatuko du, bitartean beste
jolaskideak ezkutatu egingo dira. Denbora hau pasatu ondoren, galtzariak bere
kideak bilatu behar ditu. Hauetako bat aurkitzean eskua paretan duela bere izena
eta a la frantzie esango du. Ezkutatuta dagoen jolaskide bat ez bada
aurkitua izan eta honek galtzariak ikusi gabe pareta ukitze baldin badu,
jolasa errepikatu egingo da
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan,
ezkutatzeko oztopoak dauden eremu bat
|
IRAUPENA
|
40 minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
ZUBIRI
- ZUBIRI
|
ITURRIA
|
Herrikoia,
ahozko trasmisioa
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Aho
hizkuntza lantzea. Talde kohesioa bultzatzea
Taldeko
partaide izatearen plazerra.
Talde
kohesioa: Taldekide izateko sentimenduak
Aho
hizkuntza: Abestia barneratu eta memoria lantzea.
Funtzio
psikomotorrak: koordinazio dinamiko orokorra, aho hizkuntza, entzumena eta
gorputz hizkuntza bidez espazioan orientatzea
|
HAURREN
ADINA
|
4
urtetik aurrera
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
4
tik aurrera
|
MATERIALA
|
Ezer
ez
|
DESKRIBAPENA
|
Zoriz
aukeratutako 2 jolaskidek elkarri eskua emanda zubi bat egingo dute.
Ondorengo abestia abesten den bitartean, jolaskide guztiak zubi azpitik
pasako dira eta abestiaren bukaeran zubian harrapatua geratzen dena galdu
egiten du, zubiz egiten jarriko da edo kaleratua izango da.
“Zubiri
zubiri, ninguri ninguri, nungo alkate zarete, probintziako errege baten seme
alabak gerade. Urren urrena zubi honetatik pasatzen dana emen geldituko dala,
hemen geldituko dala”
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan
hobe baina barruan egin daiteke.
|
IRAUPENA
|
20 minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
SOKASALTOAN
JOLASA
|
ITURRIA
|
Garmendia Larrañaga, J. (1995).
|
HELBURUAK
Garapen
sozio- afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Hizkuntza
lantzea. Taldean kooperazioa eta partaidetza
Mugimenduaren
bidez emozioak adieraztea.
Taldeko
partaide izatearen plazerra.
Ahozko
komunikazioa abestien bidez. Memoria errepikamenaren bidez. Sormena
hizkuntzaren bidez.
Funtzio
psikomotorrak: koordinazio dinamiko orokorra.
|
HAURREN
ADINA
|
4
urtetik aurrera
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
3
tik aurrera
|
MATERIALA
|
Soka
bat
|
DESKRIBAPENA
|
Bi
jolaskideek soka 2 puntetatik hartuko dute eta sokari bueltak emango
dizkiote. Beste jolaskidea sokaren erdian kokaturik sokaren gainetik salto
egin behar du. Soka biratzen den bitartean abestu egiten da erritmoa
markatuz.
Modu
honetan soka saltoka ari denaren hanka azpitik eta buru gainetik barrena
biraka arituko da. Sokarekin trabatu ezkero sokari ematen jarriko da. Jolas
honetan hainbat abesti erabili daitezke. Adibidez:
Saltoka-
saltoka nabil ni guztura......
Sagarra
mantzana, ikatza karbon.....
Urtarri,
otsaila, martxoa....
Bat,bi,
hiru,lau.....
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan
hobe baina barruan egin daiteke.
|
IRAUPENA
|
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
IKUSI
MAKUSI
|
ITURRIA
|
Herrikoia,
ahozko trasmisioa
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Adimen
garapena
|
Hizkuntza
lantzea, talde kohesioa
Talde
kooperazioa hizkuntzaren bitartez.
Taldeko
partaide izatearen plazerra.
Hizkuntza
sormena: orijinaltasuna, adierazkortasuna.
Inguruko
objektuak izendatzea.
|
HAURREN
ADINA
|
4
urtetik aurrera
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
2
tik gora
|
MATERIALA
|
Ezer
ez
|
DESKRIBAPENA
|
Jolaskide
batek ikusten duen objektu bat identifikatzen du eta besteek asmatu egin
behar dute zein objektu den. Horretarako lehen partaideak objektuaren
izenaren hasierako eta bukaerako letra edo silaba (adinaren arabera) esango ditu. Zailtasunaren arabera pistak
ematen joango da. Asmatzen duen jolaskidea objektua aukeratzera pasako da eta
gainontzekoan zein den asmatzen jarraituko dute.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan
zein barnean
|
IRAUPENA
|
30-40
minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLAS
MODERNOAK – TEKNOLOGIKOAK BIDEOJOKOAK
JOLASAREN
IZENA
|
ABC
Memo
|
ITURRIA
|
Juegorama.
(2005).
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Hizkiak
ezagutuz eta ikasiz memoria landu.
Asmatzeko
plazera.
Laguntzeko
eta lagundua izateko plazera.
Jarrera
prosozialak: laguntzea, kooperatzea.
Elkarrekintza
sozialerako estrategia kognitiboak landu: jokabide egokiak lantzeko teknikak
ikasiz eta egoera gatazkatsuetarako ere.
Jolas
arauak errespetatu.
Oroimena:
ikus-oroimena landu.
Arreta-kontzentrazioa-adimena
landu.
Hizkuntza lantzeko jolasa.
Lengoaia:
Hizkiak ezagutzea.
Motrizitate
xehea landu, begi-esku koordinazioa) ordenagailuko sagua erabiliz.
|
HAURREN
ADINA
|
3
urtetik aurrera.
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Bakarrik
edo bi lagun. Talde kopuru txikia.
|
MATERIALA
|
Ordenagailua
eta internet-a.
|
DESKRIBAPENA
|
Jolas
honetan 20 lauki azaltzen dira. Saguaren ezkerreko botoiari klik eginez,
laukiak buelta emango dute. Bi lauki klikatuz bikoteak egitea lortu behar da.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Bietan
|
IRAUPENA
|
15
minutu. Bakoitzaren ezagutzaren eta oroimenaren arabera denbora malgua izango
da.
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
|
JOLASAREN
IZENA
|
HIZKIAK
|
ITURRIA
|
Ministerio
de Educación, Cultura y Deporte. (2003).
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa.
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Fonemak
nola esaten diren entzun eta nolako hizkia duten ikasi.
Asmatzeko
plazera.
Laguntzeko
eta lagundua izateko plazera.
Jarrera
prosozialak: laguntzea, kooperatzea.
Jolas
arauak errespetatu.
Arreta-
kontzentrazioa- adimena landu.
Oroimena:
Ikus-oroimena eta entzumen-oroimena landu.
Hizkuntza
lantzeko jolasak.
Fonemak
landu (entzunez eta irudia ikusiz), fonemaren forma idatzi eta hiztegia
landu.
Motrizitate
xehea landu: begi-esku koordinazioa, ordenagailuko sagua eta teklatuko geziak
erabiliz.
|
HAURREN
ADINA
|
3
urtetik aurrera.
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Banaka.
Talde txikietan txandak errespetatuz.
|
MATERIALA
|
Ordenagailua,
sagua.
|
DESKRIBAPENA
|
1. Menu printzipalean, klik
bat eginez saguan, lantzea nahi dugun fonema aukeratzen dugu. Adb: a.
2. Fonema aukeratu eta gero 6
jolas mota azalduko dira. “x” -kin ez ezik. Nahi den jolasa aukeratu, baina kontuan izan goiko 3
jolasek fonemaren doinua lantzen dutela, eta beheko 3 jolasek fonemaren forma
lantzen dutela.
3. Jolasak:
- Bai/ ez jolasa. Irudi bat azaltzen da. Honen gainean klikatuz
hitza entzuten da. Gero galdera bat azaltzen da, adb: “A” ba al dauka irudi
honek? Bai edo ez erantzun behar da. Gaizki eginez gero gorriz azaltzen da,
ondo eginez gero urdinez. Honela zortzi irudi pasa arte. Gero gezia sakatu
beste jolas bat aukeratzeko.
- Marrazkiak aukeratu.Sagua irudi bakoitzaren gainean jarri eta
hitz bakoitzaren doinua azaltzen da. Lantzen ari garen fonema duten hitzak
klikatu behar dira. Asmatzen bada, urdinez ageriko da, gaizki egiten bada,
gorriz. Jolas honetatik irteteko gezia klikatu.
-Antzeko
hitzak.
Irudiaren gainetik sagua poliki pasatu, hitzen doinua entzuteko. Lantzen ari
den soinua duen irudiaren gainean klikatu behar da. Asmatzen bada, urdinez
ageriko da, gaizki egiten bada, gorriz. Jolas honetatik irteteko gezia
klikatu.
-Sagutxoa. Sagutxoa teklatuaren
geziekin mugitzen da. Honek buru gainean otarra bat du, eta lantzen ari garen
hizkiak dituzten sagar batzuk eroriko dira zuhaitz batetik behera. Sagutxoak
lantzen ari garen hizkiak jaso behar ditu otarrean. Jasotzen den hizkia beste
bat bada gaizki egin dela adierazteko soinu bat entzungo da. Gehienez 5 sagar
jasoko dira. Pantailan azaltzen da ondo jasotako sagarren kopurua. Jolas
honetatik irteteko, gezia klikatu. Berriz jolasteko, behean eskuin aldean
azaltzen den ikonoa klikatu.
-Hegazkina. Atzamarra azaltzen den
hegazkinaren gainean jarri eta hegazkinak egiten duen bidea egin behar da.
Berriro errepikatzeko jolasa, behean eskuin aldean dagoen ikonoa klikatu.
Irteteko behean ezkerrean dagoen gezia klikatu.
-Hizki
larriak hizki txikiak. Lehendabizi hizki txikian klikatu behar da eta gero hizki
larriaren gainean. Lehendabizi hizki larria klikatzen bada, gaizki egin dela
adierazten duen doinua entzungo da. Hizki txikiak eta hizki larriak ondo
aukeratu badira izar bat aterako da. Jolas honetatik irteteko, behean
ezkerrean dagoen gezia klikatu.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Barruan.
|
IRAUPENA
|
15
minututik aurrera nahi beste.
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
AZTIAREN
ETXEA
|
ITURRIA
|
Academia
Cedes S.C.L. (2009); Gobierno de España., Ministerio de Educación., Gobierno
de Cantabria. d.g
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Doinuak,
erritmoa, forma eta kolorea lantzea.
Hainbat
elementuk, doinua eta mugimendua egitearen plazerra.
Sentsibilitate
musikala sustatzea.
Jokaera
prosoziala: Jolasa partekatzea.
Elementu
bakoitzak ematen duen doinua sentitzea.
Elementuen
doinuak ezagutzea eta erlazionatzea.
Motrizitate
xehea landu: begi-esku koordinazioa, ordenagailuko sagua erabiliz.
|
HAURREN
ADINA
|
3
urtetik aurrera.
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Bakarrik,
binaka edo talde txikietan
|
MATERIALA
|
Ordenagailua
eta bozgorailuak.
|
DESKRIBAPENA
|
Menu printzipalean Magoaren etxea azaltzen
da. Hiru objektu ditu eta bat aukeratu behar da. Pantailan azaltzen diren
tresnen gainean klikatuz edo animalien gainean klikatuz aukeraketaren
arabera, musika entzun eta animalien
mugimenduak ikusiko dira.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Barruan.
|
IRAUPENA
|
30
minutu.
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
PUNTUAK
ELKARTU
|
|
ITURRIA
|
Premium
Consulting. (2012).
|
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa.
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Zenbakiak
lantzea
Autoestimua
eraikitzea.
Sensibilitate
artistikoa: grafiko-figuratiboa.
Prozesu
aritmetikoak ezagutzea: zenbakiak ezagutu eta beraien ordena ikasi.
Arreta-kontzentrazioa.
Motrizitate
xehea lantzea: begi-esku koordinazioa, ordenagailuko sagua erabiliz.
|
|
HAURREN
ADINA
|
3
urtetik aurrera.
|
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Bakarrik
|
|
MATERIALA
|
Ordenagailua,
sagua.
|
|
DESKRIBAPENA
|
1 zenbakitik hasi eta beste guztiak ordenan
klikatu. Bukaeran sorpresa bat dago. Irudi bat azalduko da.
|
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Barruan.
|
|
IRAUPENA
|
10
minutu. Adinaren eta ezagutzaren arabera aldatu egingo da denbora.
|
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
HAMBURGUESAK
ELIMINATU
|
ITURRIA
|
Juegos
de Bob Esponja. d.g
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa.
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Ondo
pasatzea.
Teklatuko
geziak mugitzeko psikomotrizitate fina lantzea.
Jolasak
sortzen duen plazera: tentsioak deskargatzeko plazera, ondo egiteko plazera.
Jarrera
prozosialak: laguntzea eta kooperatzea.
Sozializaziorako
mesedegarriak diren portaera sozialak landu eta kaltegarriak diren portaerak
murriztu.
Autoestimua
eraiki.
Arreta-kontzentrazioa
sustatu.
Pentsamendu
asoziatiboa landu.
Planifikatzeko
gaitasuna lortu, helburu bat lortzeko.
Motrizitate
xehea lantzea: begi-esku koordinazioa, ordenagailuko sagua erabiliz.
|
HAURREN
ADINA
|
4
urtetik gora
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Bakarrik.
Txandakatuz talde txikian ere.
|
MATERIALA
|
Ordenagailua,
sagua eta internet.
|
DESKRIBAPENA
|
Bob
espojak hamburguesa fabrikan azaldu diren bitxoak hil behar ditu. Berak bide
bat jarraitu behar du eta bide horretan bere aurrean kokatzen diren bitxoak
hil beharko ditu, bestela bera hiltzen dute.
Teklatuko
geziak erabiliko dira Bob esponja mugitzeko. Eta espazioko barra atakatzeko.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Barruan
|
IRAUPENA
|
Norberaren
gaitasunaren araberakoa.
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLAS
MULTIKULTURALAK
JOLASAREN
IZENA
|
PILOTAREN
JOLASA. PORTUGAL
|
ITURRIA
|
Oiakue
Azpiri, Uxone Garay, Ander Ramos eta Maitane Muñoz. (d.g.).
|
HELBURUAK
Garapen
sozio- afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Elkarrekin
komunikatzea, kooperazioan aritzea. Talde kohesioa izatea.
Besteekin
elkartzean dakarren plazera.
Ahozko
komunikazioa bultzatzea eta entzumen aktiboa jarraitzea. Taldekideen arteko
harremana.
Arreta.
Koordinazio
dinamiko orokorra.
|
HAURREN
ADINA
|
4
urtetik gora
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
5
jolaskidetik gora
|
MATERIALA
|
Pilota
bigun bat
|
DESKRIBAPENA
|
Jolaskide
guztien zirkulu bat osatuko dute eta batak besteari pilota pasako dio, 1etik
5 era zenbatzen duten bitartean. Pilota jasotzen duen bosgarren pertsonak
bota egingo du, beste norbaiti jotzeko asmoz eta gainerakoan arineketan
irtengo dira, pilotaren golperik ez jasotzeko. Pilotak norbaiti jotzen badio,
kanporatua izango da, baina, bestela, pilota jaurtitzen duena izango da
kanporatua. Taldean geratzen den azkena izango da irabazlea.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan
|
IRAUPENA
|
15 min
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
MBOTO-
MBOTO. BRASIL
|
ITURRIA
|
Oiakue
Azpiri, Uxone Garay, Ander Ramos eta Maitane Muñoz. (d.g.).
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Talde
kohesioa. Kooperazioan aritzea. Komunikatzea
Taldeko
partaidea izatearen plazerra.
Talde
koordinazioan aritzea.
Elkarrenganako
errespetua izatea.
Arreta.
Taldearekin eraldatzeko gaitasuna.
Funtzio
psikomotorrak: koordinazio dinamiko orokorra. Besoen mugimendu eta indarren kontrola.
|
HAURREN
ADINA
|
5
urtetik gora
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
8
tik gora
|
MATERIALA
|
Luma
dut pilota bat (indiaka)
|
DESKRIBAPENA
|
Lurrean
borobil bat marraztuko da eta jolaskide guztiak barnean kokatuko dira, ezin
da borobiletik atera. Indiaka hartu eta eskuz airera bota behar da eta
besteek lurra ikutu baino lehen, berriro ere eskuz jota airera bota behar
dute. Norbaitek huts egin eta indiaka lurrera erortzen bada, aurpegian marra
bat margotuko zaio. Aurpegian marra gutxien duenak irabaziko du.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan
|
IRAUPENA
|
15 – 20 minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
KATUAK
SAGUA JATEN DU. ANGOLA
|
ITURRIA
|
Bantulà
Janot Jaume, Mora Verdeny Josep Maria, R. (2002)
|
HELBURUAK
Garapen
sozio- afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Kooperazioan
aritzea. Komunikatzea. Talde barnean kohesioa izatea
Taldeko
partaide sentitzearen plazerra.
Onespen
sentimenduak: Taldekide bakoitzak betetzen duen rola ezinbestekoa da
jolasaren helburuak lortzeko.
Elkarrenganako
errespetua eta elkarrekintza.
Aho
hizkuntza bidezko komunikazioa. Arreta. Norbera eta besteen gorputz atalen
jabekuntza.
Gorputzeko
atal ezberdinen loturaz, funtzioaz, mugimenduaz, indarraz ohartzea eta hauek
erabiltzea
|
HAURREN
ADINA
|
3
urtetik 8ra
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
8
tik gora
|
MATERIALA
|
Ezer
ez
|
DESKRIBAPENA
|
Jolaskideak elkarri eskua emanda korru bat osatuko
dute. Sagua izango den jolaskidea korru barruan sartuko da eta katua izango
den jolaskidea korru kanpoan geratuko da. Katuak sagua harrapatu behar du
korru barrura sartuz, baina korrua osatzen dutenek eragotzi egin behar diote
oztopoak jarriz. Borobila osatzen dutenek “katuak sagua jaten du, katuak
sagua jaten du...” oihukatzen dute.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan
edo barruan
|
IRAUPENA
|
10 minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
NORA
NOA?. AUSTRALIA
|
ITURRIA
|
Bantulà
Janot Jaume, Mora Verdeny Josep Maria, R. (2002)
|
HELBURUAK
Garapen
sozio- afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra
|
Hizkuntza
lantzea. Kooperazioan aritzea. Komunitatzea. Talde barnean kohesioa izatea
Taldeko
partaide sentitzearen plazerra.
Hizkuntza
erabiliz lagunenganako konfidantza.
Elkarrenganako
errespetua eta elkarrekintza.
Aho
hizkuntza bidezko komunikazioa. Arreta.
Entzundakoaren
arabera espazioaren antolakuntza. Gorputza espazioan kokatzea.
Entzumenen
bidez gorputz mugimenduak koordinatzea
|
HAURREN
ADINA
|
3
urtetik 8 ra
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
8
tik gora
|
MATERIALA
|
Klariona bat, zapi bat eta paper zati bat.
|
DESKRIBAPENA
|
Lurrean borobil bat egiten da (5 –
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan
edo barruan
|
IRAUPENA
|
10 minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLAS
HEZIGARRIAK
JOLASAREN
IZENA
|
HITZA
|
ITURRIA
|
Garaigordobil
Landazabal, M. (1990).
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Garapen
kognitiboa
Garapen
psikomotorra
|
Hitzaren
bidez gorputzaren espresioa estimulatzea.
Hitza
eta mugimendua elkarrekin doazela sentitzea.
Hitz
bakoitzak erritmo bat duela eta hitz bakoitzak emozio eta sentsazio
ezberdinak sortu ditzakeela ohartzea. (adb. Txoria, haizea, bizitza, e.a.)
Pertsonalitatearen
espresio espontaneoa, hau da, bizitakoaren espresioa, emozioen espresioa,
irudikamenen espresioa.
Sentsibilitatearen
garapena.
Hitzak
sortzen duen emozioaz eta eragiten duen mugimenduaz ohartzea.
Sormen
dramatikoa: originaltasuna eta adierazkortasuna.
Hiztegia
ikasteko baliagarria.
Gorputza,
espazioa eta mugimena sentitzea.
Hitza
eta mugimenduaren arteko erlazioaz ohartzea.
|
HAURREN
ADINA
|
3
urtetik aurrera
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Nahi
beste.
|
MATERIALA
|
Hitzak
eta testu motzak.
|
DESKRIBAPENA
|
Irakasleak
edo haurrak berak hitz bat esaten du, eta hitz horrek bakoitzari eragiten
dion sentsazioa edo emozioa, mugimenduaren bidez adieraziko du. Adibidez,
txoria, lorea, lainoa, e.a. Hitz hauetako bakoitzak sentsazio eta emozio
ezberdina sortaraziko du, beraz, mugimendu ezberdinaren bidez adieraziko da.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Bietan.
Espazioak nahiko handia izan beharko du.
|
IRAUPENA
|
15
minututik aurrera nahi beste.
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN IZENA
|
DENDA
|
ITURRIA
|
Garaigordobil
Landazabal, M. (1990).
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Adimen
garapena
Garapen psikomotorra
|
Haurrak
libreki jolastea eta pixkanaka esperientzi zailagoak eskaintzea.
Besteekin
jolasteak sortzen duen plazerra.
Jolas
sinbolikoak sortzen duen plazerra.
Sozializaziorako
mesedegarriak diren portaera sozialak landu eta kaltegarriak diren portaerak
murriztu.
Hitzezko
komunikaziorako trebetasunak: negoziatzea, erabakiak adostea eta
elkarrizketa.
Esperientzia
matematikoak indartzea:
Sailkapena,
ordena, kantitate nozioak ikasi, bolumena kontzeptuaz jabetu, batuketa eta
kenketa errazak egin, erosketa eta salmentaren prozesuak asimilatzea, dirua
zenbatzea, erosketen lista egin (idazketa lantzeko).
Hizkuntza
landu.
Motrizitate
xehea landu, (begi-esku koordinazioa) erosketak bilduz. (papera eta
sokarekin).
|
HAURREN ADINA
|
4
urtetik aurrera.
|
PARTAIDE KOPURUA
|
Gehienez
6.
|
MATERIALA
|
Apalategiak
produktuak kodigoka gordetzeko, mostradorea, balantza bat, kutxa
erregistratzaile bat, dirua, produktuak (babarrunak, arroza, lekaleak, e.a.)
|
DESKRIBAPENA
|
Haurrak
libreki jolastuko dira, saltzaile, erosle, langilea izanez, honela, aurrez
aipatutako jarduera batzuk landuko dituzte. Heldu batek gidatuz gero,
esperientzia matematikoak gehiago landu ahal izango dira. Landu nahi diren
helburuak sailkatu daitezke.
|
LEKUA: Kanpoan/barruan
|
Bietan.
|
IRAUPENA
|
15
minututik aurrera nahi beste.
|
JOLASAREN MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
LAPURRETAN
|
ITURRIA
|
Britton,
L., & Paterna Molina, P. (2000).
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa.
Adimen
garapena
Garapen
psikomotorra.
|
Batuketa
errazak lantzea.
Jolaskidearekin
jolasteak sortzen duen plazerra.
Sozializaziorako
mesedegarriak diren portaera sozialak landu eta kaltegarriak diren portaerak
murriztu.
Garapen
morala landu: jolas arauak errespetatuz.
Hitzezko
komunikaziorako trebetasunak: negoziatzea, erabakiak adostea eta
elkarrizketa.
Esperientzia
matematikoak (batuketak) lantzea.
Hizkuntza
landu.
Motrizitate
xehea landu, fitxak beren lekuetan kokatzen eta dadoa botatzen.
|
HAURREN
ADINA
|
4
urtetik aurrera.
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
2
haur.
|
MATERIALA
|
11
borobileko bi hilera dituen jolasteko tablero bat, bertan diskoak ipintzeko.
11
disko 0tik- 10era zenbatuak.
12
aurpegiko dado bat.
Jolas
hau saldu egiten dute, baina etxean ere egin daiteke.
|
DESKRIBAPENA
|
1. Tableroan diskoak ipini
ordenatuta, hau da, 0tik-10era ordenan.
2. Dadoa bota, zein hasi
jakiteko. Zenbaki altuena ateratzen duena hasiko da. Hasten den jolaskideak
berriro botatzen du dadoa, eta aukeratuko ditu, beste jolaskidearen tableroko
bi disko, hauek dadoan irteten den kantitatea zenbatu behar dute.
3. Disko hauek, bere
tableroan kokatuko ditu eta berriro ere dadoa botako du.
4. Dadoa botatzen jarraituko
du, beste jolaskideari disko guztiak lapurtu arte edo batuketa egiteko gai ez
den arte.
5. Orain, dadoa beste
jolaskideak hartuko du, eta berdina errepikatuko du, bere jolaskideari disko
guztiak harrapatu arte. Jolasa bukatzen da disko guztiak tablero baten
kokatzen direnean.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Bietan.
|
IRAUPENA
|
Fitxa
guztiak alde batean kokatu arte. Jolasa bukatu arte.
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
NOR
DA NOR?
|
ITURRIA
|
Escuelas
infantiles de Reggio Emilia. (1999).
Badia,
D., & Vilá, M. (2002).
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Garapen
kognitiboa
|
Ahozko
adierazpena eta ulermena.
Hizkuntza
landu
Garapen
morala: jolas arauak errespetatzea.
Elkarrekintza
sozialean aritzea, jokabide egokiak ikasiz.
Lagunak
emandako erantzuna adi entzun.
Asmatzeko
plazera.
Oroimena:
Entzumen-oroimena landu.
Arreta
landu.
Pentsamendu
asoziatiboa landu.
Hizkuntza lantzeko jolasa.
Lengoaia:
Hitzezko adierazpen-ulermena, hiztegia eta hitzezko arrazoibide logikoa
(galderak nola sortu…).
|
HAURREN
ADINA
|
4
urtetik aurrera.
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Talde
osoan edo talde txikietan.
|
MATERIALA
|
Hizkuntza.
|
DESKRIBAPENA
|
Taldeko
bat gelatik irteten da. Gelakideak ezaguna den pertsonai bat aukeratzen dute,
gero kanpoan dagoen haurrak asmatzeko.
Kanpoan
dagoena sartzen da gelara, eta galderak egiten hasten da, pertsonaia asmatzeko.
Galdera hauek bai edo ez erantzuna dutenak izan beharko dute.
Gehienez
12 galdera egin ditzake.
(Haur
txikiekin beste bariante batzuk erabil daitezke. Adibidez, galdera libreak
egitea. Pertsonak izan beharrean, gauzak, koloreak, animaliak erabili.)
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Bietan.
|
IRAUPENA
|
15
minututik aurrera nahi beste.
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
Guk
beste bariante bat proposatu dugu, baina jolas honen berdina da. Jolas honi
etekin gehiago ateratzeko esperimentua, “La inteligencia se construye
usándola”, liburuan dago.
|
JOLASAREN
IZENA
|
URKATUA
|
ITURRIA
|
Badia,
D., & Vilá, M. (2002)
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Adimen
garapena
|
Idazmena
landu.
Garapen
morala: jolas arauak errespetatzea.
Elkarrekintza
sozialean aritzea, jokabide egokiak ikasiz.
Lagunak
emandako erantzuna adi entzun.
Asmatzeko
plazera.
Oroimena:
Entzumen-oroimena, ikus-oroimena landu.
Arreta-kontzentrazioa
landu.
Pentsamendu
asoziatiboa landu.
Hizkuntza lantzeko jolasa.
Lengoaia:
Hiztegia handitu, lengoaia idatzia landu.
Hitzen
idazkera memorizatu.
|
HAURREN
ADINA
|
4
urtetik aurrera.
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Binaka
, talde txikietan, talde handietan.
|
MATERIALA
|
Orria
bat, arkatz bat, hizkuntza jakitea.
Gelan, klariona eta arbela.
|
DESKRIBAPENA
|
Ikasle
batek hitzaren lehen hizkia idazten du. Honen atzetik hitzak dituen hizki
kopurua marraren bidez adierazten du.
Beste
ikasleak, hizkiak esango ditu, hitza osatu arte.
Esaten
diren hizkiak markatu egingo dira ez errepikatzeko. Hizkiak hitzean daudenean
hala kokatuko dira. Hizkiak hitzean ez daudenean, urkatuaren eskemaren
marrazkia egiten joango da pixkanaka.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Bietan.
|
IRAUPENA
|
15
minutu. Jolasa errepikatuz luzatu daiteke.
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLAS
PSIKOMOTORRAK- MUGIMENDUZKO JOLASAK
JOLASAREN
IZENA
|
BILATU
BILATU
|
ITURRIA
|
Urtxintxa.
(2010). Aisia.net. Erabilgarri
http//:www.aisia.net
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotora
|
Espazioa
lantzea, juntu eta sakabanatuta egotearen kontzeptuak ulertzea, ikusi gabeko
mugimendua lantzea, beste kideen ezaugarriak ezagutzea, konfiantza, beldurra
galtzea...
Igartzeko
atsegina eta antzeztean atsegina.
Adierazpen emozionala, dramatizazioaren
bitartez.
Kooperazioa:
gertakaria bikoteka antzeztea.
Ahoz bestelako komunikazioa: entzute aktiboko ohiturak
Arreta
Funtzio
psikomotorrak; koordinazio dinamiko orokorra, norabidea ezagutzea, espazioan
orientatzea) Konfiantza
|
HAURREN
ADINA
|
5-
6 urte
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Talde
handian
|
MATERIALA
|
Begiak
estaltzeko zapiak
|
DESKRIBAPENA
|
Begiak zapiaz estaliko ditugu. Ondoren, gelan zehar
barreiatuko ditugu eta kideak bilatzen hasiko dira. Norbait ukitzean, beraien
izena asmatzen badute eskua eman eta kide gehiagoren bila arituko dira. Denek
elkarri eskua eman diotenean bukatutzat emango dugu jolasa.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Gimnasioan
|
IRAUPENA
|
10-15
minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
BUGI – BUGI
|
ITURRIA
|
Urtxintxa.
(2010). Aisia.net. Erabilgarri
http//:www.aisia.net
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotora
|
Gorputz
atalak ezagutzea eta bereiztea. Aho hizkuntza lantzea. Erritmoa lantzea,
koordinazioa…
Zentzumenezko
plazerra, ukimenezko plazerra. Taldeko kide izateko sentimenduak
Arreta
Funtzio
psikomotorrak: gorputz eskema, koordinazioa,
|
HAURREN
ADINA
|
3- 4 urte
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Talde txikian/handian
|
MATERIALA
|
Abestia
|
DESKRIBAPENA
|
Haurrak korroan jarriko dira zutik. Abesten hasiko
dira eta aldi berean keinuak egin behar dituzte gorputzeko atalak seinalatuz.
Piskanaka erritmoa azkartuko dugu.
ALDAERAK:
Estribilloa bakarrik abestuz, isilik gaudela gorputzeko atalak seinalatuz
jarraituko diogu abestiari. Honela, memoria eta erritmoa landuko ditugu.
“Oh! bugi, bugi, bugi bai, eh! -Oh! bugi, bugi,
bugi bai, eh!
Oh! bugi, bugi, bugi bai, -Paran pan pan pan
paaan.
Hau da nire burua, hau
da nire ahoa
Hau da nire velaría, hau da nire mingaina
Hau da nire susurra, hau da nire kopeta
Hau da nire begia, hau
da nire kokotsa.
O bugi, bugi, bugi, bugi, bugi bai,
Paran pan
pan pan paaan.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Kanpoan/barruan
|
IRAUPENA
|
5-10 minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
EPO
ETAITA IE IE
|
ITURRIA
|
Urtxintxa.
(2010). Aisia.net. Erabilgarri
http//:www.aisia.net
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotora
|
Koordinazioa,
atentzioa, erritmoa, aho hizkuntza, memoria…
Zentzumenezko
plazerra, ukimenezko plazerra. Taldeko kide izateko sentimenduak
Arreta
Funtzio
psikomotorrak: gorputz eskema, erritmoa, konfiantza.
|
HAURREN
ADINA
|
3-4
urte
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Talde
handia
|
MATERIALA
|
Abestia
eta/edo musika aparatua
|
DESKRIBAPENA
|
Haurrak korroan eserita, hezitzailearen mugimenduak
imitatu beharko dituzte. Abestia eta mugimenduak piskanaka azkartzen joango
gara.
“Epo etaita ie ie
Epo etaita ie ie
Epo etaita
Epo e tuki tuki
Epo e tuki tuki ie”
ALDAERAK:
Abestu gabe mugimenduak egingo ditugu, erritmoa mantenduz. Bokalak bakarrik
erabiliz. Esku bakarra erabiliz…
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Barruan,
gelan
|
IRAUPENA
|
5-
10 Minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN
IZENA
|
BEGIA
BEGIAREKIN, IPURDIA IPURDIAREKIN…
|
ITURRIA
|
Mutiloa
Irazusta, A. (2002)
|
HELBURUAK
Garapen
sozio-afektiboa
Adimen
garapena
Garapen
psikomotora
|
Erritmoa
lantzea, gorputz atalak ezagutzea, konfiantza gehitu, talde kohesioa..
Zentzumenezko
plazerra, ukimenezko plazerra. Taldeko kide izateko sentimenduak
Arreta
Funtzio
psikomotorrak: gorputz eskema, erritmoa, konfiantza.
|
HAURREN
ADINA
|
4-6 urte
|
PARTAIDE
KOPURUA
|
Talde
handian
|
MATERIALA
|
Ez
da behar
|
DESKRIBAPENA
|
Talde
guztia aretoan sakabanaturik eta zutik.
Denak
espazioan zehar ibiliko dira irakasleak txaloak joz markatzen duen erritmoa
jarraituz. Irakasleak erritmo asko bizitzearekin batera gorputz atal bat
aipatuko du(aldez aurretik ikasleei aldaketa honen esanahia zein den azaldu
zaie).Haur bakoitak beste batekin elkartu beharko du eta aipatutako bere
gorputz atala beste batenarekin bat egin. Adibidez; sudurra sudurrarekin,
belarria belarriarekin… Sudurrak elkartzean eskimalek bezela musu emateko propasa
daiteke, belarriak elkartzean itsasoa entzuteko…
Aldaerak: Irakasleak txaloak jo beharrean,
musikarekin egin daiteke. Musika gelditzen demean aipatuko dugu gorputz
atala.
|
LEKUA:
Kanpoan/barruan
|
Barruan
|
IRAUPENA
|
15
minutu
|
JOLASAREN
MARRAZKIA
|
JOLASAREN IZENA
|
BAT, BI, HIRU ETA LAU!!
|
ITURRIA
|
Mutiloa Irazusta, A. (2002)
|
HELBURUAK
Garapen sozio-afektiboa
Adimen garapena
Garapen psikomotora
|
Gorputz
eskema eta koordinazioa lantzea,. Aho hizkuntza lantzea. Erritmoa lantzea,
koordinazioa…
Mugimenduaren plazerra,. Taldeko
kide izateko sentimenduak
Arreta, aho hizkuntza
Funtzio psikomotorrak: gorputz
eskema, koordinazioa,lateralitatea, espazioaren pertzepzioa.
|
HAURREN ADINA
|
4 - urtetik aurrera
|
PARTAIDE KOPURUA
|
Talde handian
|
MATERIALA
|
Banku suediarrak eta uztailak
|
DESKRIBAPENA
|
Banku
suediarrak ilaran eta paraleloki kokatuko dira, batetik bestera tartea utziz.
Uztailak beste ilara bat osatuz, hauen aldamenean, batetik bestera ere tartea
utziz. Haurrak bi ilaratan antolatuko dira. Talde bat banku ilara hasten den
legua baino piska bat atzerago kokatuko da eta bestea berdin uztailak hasten
diren lekuan.
Haur
ilara bakoitzetik lehengoa aterako da: haur bat bankuetarantz eta bestea
uztailetarantz. Batetik laura zenbatu behar dute ozenki eta zenbaki bakoitza
aipatzearekin batera pauso bat eman. “Lau” zenbakia aipatzean beti banku
gainean ala uztai barruan kokatu behar dute oina. Banku ilara amaitzean uztai
ilaran kokatu beharko dute eta alderantziz.
ALDAERAK:
-
Zenbaki eta pauso kopuruak alda daitezke.
-
-Desplazatzeko modu desberdinak egin
daitezke bankutik bankura ala uztaitik uztaira: saltona hanka baten gainean,
bi hanken gainean…
-
Binaka eskutik helduta egin daiteke,
baina lagunarekin zenbaketa erritmoa bateratu egin beharko dute
|
LEKUA: Kanpoan/barruan
|
Gimnasioan
|
IRAUPENA
|
15-20 minutu
|
JOLASAREN MARRAZKIA
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario