IZENA
|
ZUBIRI
ZUBIRI
|
ITURRIA
|
Ehun jolas eskolarako.
|
HELBURUAK
|
Talde barnean kohesioa izatea eta
kooperazioan aritzea.
|
ADINA
|
3 urte.
|
PARTAIDE KOPURUA
|
12
pertsona inguru.
|
MATERIALA
|
Ez da materialik behar.
|
DESKRIBAPENA
|
Neska bat eta mutil bat aurrez aurre jarriko
dira; bi eskuak elkartu eta goian dituztela arku bat osatuko dute. Bakoitzak
hitz bat aukeratu beharko du. Beste neska- mutil guztiak elkarturik eta lerro luze bat osatuz,
arkupetik pasatuz joango dira. Zubiri zubiri abestia kantatuko dute eta
“hemen geldituko dela” abestean arkupetik pasatzen hasi dena atxiloturik
geldituko da arkua osatzen duen bikotearen artean. Eskuak jaitsiz eta
gerritik helduz zubitik pasaraziko zaio. Ondoren, zubia osatzen dutenek
galdetuko diote: Norentzat? Haurrak zubia egiten ari diren pertsonetako baten
hitza aukeratu eta bere atzean kokatuko da.
|
TALDE HAUSNARKETA
|
Jolasa
ez zuten behar bezala ulertu hasieran haurrek. Ikasleek ez zekiten “hemen
geldituko dela” esatean laguna atxilotu behar zutela. Bestetik, arkupetik
igarotzen ziren umeak arkupearen azpian geldirik geratzen ziren nahiz eta
abestiak aurrera joan. Irakasleak berriro
azaltzerakoan hobeto ulertzen zuten eta abestiareki batera giro oso ona sortu
zen. Asko gustatu zitzaien haurrei jolas hau.
|
|
IZENA
|
PICCOBELLO
|
ITURRIA
|
http://www.bakeola.org
|
HELBURUAK
|
Koloreak lantzea,
lankidetza sustatzea eta kooperazioan
aritzea.
|
ADINA
|
3
urtetik gorakoak
|
PARTAIDE KOPURUA
|
2-8
jokalarientzat.
|
MATERIALA
|
Pintzak,
tanta bat duen dado bat, kolorezko dadoa, arropak, eta esekitokia.
|
DESKRIBAPENA
|
Jolasa hasi aurretik,
jolasak dituen 20 jantziak esekita jarri beharko dira. Hau burutu ondoren,
dadoak botatzen hasiko dira. Dado batek bere sei aldeetako batean euri tanta
baten marrazkia izango du eta beste dadoak kendu beharreko arropen kolorea
zehaztuko du. Haur bakoitza bi dadoak botatzen hasiko da, euri tanta duen
dadoan, euri tanta tokatu ezean, beste dadoak adierazitako kolorea duen
arropa kendu beharko da. Euri tanta duen dadoan, euri tantaren marrazkia
tokatzen bada ordea, ezingo da arroparik kendu eta hurrengo partaideak hartuko
du txanda. Jolasaren helburua, zortzi euri tanta tokatu aurretik kolore
guztietako arropak jasotzea izango da. Hogei jantziak jaso baino lehen,
zortzi euri tantak tokatuz gero, jolasa amaitutzat emango da.
|
TALDE HAUSNARKETA
|
Haurrei hasieran jolasaren nondik- norakoa
ulertzea kosta egin zitzaien, baina, behin eta berriz errepikatuz ondo ulertu
zuten. Jolasean zehar kontzentrazioa galdu egiten zuten eta horrek
kooperazioa mozten zuen. Azkenean, nazkaturik amaitu zuten eta jolasa bertan behera
utzi behar izan genuen.
|
|
IZENA
|
ESKUTIK HELDUTA
|
ITURRIA
|
http://www.bakeola.org
|
HELBURUAK
|
Kooperazioan aritzea, aniztasunaren
barruan murgiltzea, koloreak lantzea, bizkortasuna irabaztea eta elkarlanean
jolasten ikastea.
|
ADINA
|
3 -6
urte bitartekoak
|
PARTAIDE KOPURUA
|
1-6
jokalarientzat.
|
MATERIALA
|
Txapelak dituen dadoa,
neska eta mutilen marrazkia duen dadoa eta besoak zabalik dituzten ume
irudien fitxak.
|
DESKRIBAPENA
|
Haur bakoitzari fitxa kantitate bat banatuko zaio eta
bi dadoak botatzen hasiko dira. Bi dado horiek, ze fitxa jarri behar duten
zehaztuko die, batek neska ala mutilezko fitxa jarri behar duten esango die
eta besteak kapela izango duen hala ez. Modu honetan, haur bakoitza fitxak
elkartzen joango da, eskutik helduta dauden haurren kate luze bat osatuz.
|
TALDE HAUSNARKETA
|
Haurrei jolasa
ulertzea kosta arren, azalpenak lasai eman eta jolasa ondo burutu zuten. Zenbaitetan,
fitxak aurkitzea kosta egiten zitzaien. Hala ere, haur batzuen kasuan erritmoa
lasaiagoa bazen ere, denen artean ipotxen kate luzea osatzea lortu zuten.
|
|
IZENA
|
BHAVATI
|
ITURRIA
|
http://www.bakeola.org
|
HELBURUAK
|
Koloreak lantzea, lankidetza sustatzea, elkarlanean
aritzea eta kooperazioan jolasten ikastea.
|
ADINA
|
3 -4 urtetik
gorakoak.
|
PARTAIDE KOPURUA
|
2-9
bitarteko haur kopurua.
|
MATERIALA
|
Arrantzako sarea osatu ahal izateko egokituta dauden eraikuntzako
piezak eta dadoa.
|
DESKRIBAPENA
|
Eraikuntzako piezen bitartez arrantzaleen sarea osatu
beharko dute denen artean. Eraikuntzako pieza horiek zaku batean egongo dira
eta txandaka dadoak zehaztuko die ze koloretako pieza hartu beharko duten.
Helburua, eraikuntzako pieza horiek erabiliz, denen artean arrantzaleen sare
koloretsua osatzea izango da.
|
TALDE HAUSNARKETA
|
Eraikuntzako jolasa denez, oso gustura
aritu ziren, elkarren artean lanean aritu eta azkenean sarea osatzea lortu baitzuten.
Jolas guztian zehar gogotsu eta kontzentraturik ikusi genituen.
|
|
IZENA
|
DADOETAKO IPOTXAK
|
ITURRIA
|
http://www.bakeola.org
|
HELBURUAK
|
Dibertitzea, koloreak lantzea, kontzentrazioa
irabaztea, ikusmen-bizkortasuna garatzea eta lankidetzan jolasten ikastea.
|
ADINA
|
4-6
urte bitartekoak.
|
PARTAIDE KOPURUA
|
2-8
jokalari inguru.
|
MATERIALA
|
Hainbat kolore dituzten
dadoak eta kolorezko ipotxen irudiak dituzten fitxak.
|
DESKRIBAPENA
|
Mahai gainean ipotxen marrazkiak dituzten fitxak buruz
gora jarriko dira eta hiru koloretako dadoak botatzeari ekingo diote haurrak.
Ahalik eta azkarren, egokitutako hiru koloreak dituen ipotxa aurkitu beharko
dute denen artean. Ipotxa aurkitutakoan kaxan jarri beharko dute ipotxa eta
helburua denen artean ahalik eta denbora gutxiena erabiliz fitxa guztiak
kaxan sartzea izango da.
|
TALDE HAUSNARKETA
|
Haurrek jolas hau
ulertzeko zailtasunak izan zituzten eta uste baino denbora gehiago igaro
zuten fitxak poltsan sartzen. Zenbaitetan lehiakortasun pixka bat ikusi
genuen, haur batek besteak baino lehenago aurkitzen baitzituen dadoan
ateratzen ziren koloreko ipotxak. Hala ere, erritmo lasaiagoan bazen ere,
haur guztiek lagundu zuten fitxa guztiak poltsan gordetzen.
|
|
IZENA
|
SWINGOLO edo BAMBOLEO TXIKI
|
ITURRIA
|
http://www.bakeola.org
|
HELBURUAK
|
Koloreak lantzea, animaliak ikastea, zenbait
dimentsioa barneratzea eta elkarlanean jarduten ikastea.
|
ADINA
|
5-6
urte.
|
PARTAIDE KOPURUA
|
2-4
jokalarientzat.
|
MATERIALA
|
Lorea eta eraikuntzako
piezak.
|
DESKRIBAPENA
|
Jolasaren hasieran,
haur bakoitzak eraikuntzako pieza jakin batzuk edukiko ditu, ondoren lorearen
gainean ezarriko direnak. Haurrak, pieza horiek jartzen hasiko dira lorearen
gainean eta helburua lorea ez desorekatzea izango da. Loreak oreka mantendu
ezean, jolasa amaitu eta berriz ekingo zaio piezak jartzeari.
|
TALDE HAUSNARKETA
|
Jolasa asko gustatu
zitzaien eta 5-6 urte bitartekoentzat oso egokia dela ikusi genuen.
Eraikuntza txokoarekin antzekotasuna ikusi zutenez, gogotsu parte hartu
zuten. Oreka mantentzean zailtasunak izan zituzten, baina, praktikaren eta
elkarlanaren eraginez lorearen oreka mantentzea lortu zuten.
|
|
IZENA
|
KANIKA-
KANIKA
|
ITURRIA
|
Ahozko transmisioa.
|
HELBURUAK
|
Taldeekiko harremana,
elkarlana, komunikazioa lantzea
eta dibertitzea.
|
ADINA
|
6 urte.
|
PARTAIDE KOPURUA
|
20 haur inguru.
|
MATERIALA
|
Kanika bat.
|
DESKRIBAPENA
|
Jokalari guztiak lurrean eseriko dira, borobil bat
eginez eta bakoitzak bere eskuak elkartuko ditu. Jolaskide bat zutik egongo
da eta honek kanika edukiko du. Eserita daudenak begiak itxi eta abesten
hasiko dira: "Kanika txiki bat daukat saltoka eskutik eskura. Nork ote
du?, nork ote du?, nork ote du gure kanika? Kanika, kanika, kanika … ".
Zutik dagoena, doinuaren erritmoan, banan-banan jolaskideetatik pasatzen
joango da. Honek ere eskuak elkartuta edukiko ditu eta besteen eskuen artean
sartuko ditu, esan bezala, erritmoa jarraituz. Kantua aurrera doan heinean,
nahi duenari utziko dio kanika.
Abestia bukatzen denean haur bat kanika nork duen galdetzen hasiko da,
asmatzen ez badu galdetu dion haurrak eskuak erakutsi eta berak jarraituko du
kanika nork duen asmatzen. Asmatutako pertsona, hau da, kanika duena erdian
jarri eta berriro ere jolasari ekingo dio.
|
TALDE HAUSNARKETA
|
Jolas honetan
haurrek begiak itxita mantentzeko duten zailtasunaz jabetu ginen. Behin eta
berriro esan arren, beti zegoen norbait begiak erdi irekita zituena. Hala
ere, kanika bezalako objektu txiki bat edukitzeak egiten dien ilusioaz
konturatu ginen, jolas sinplea izan arren, denen gustuko jolasa izan zen.
|
|
IZENA
|
GOMETSAREN
JOLASA.
|
ITURRI
|
Ahozko transmisioa.
|
HELBURUAK
|
Baztertzeak duen eragina ikusi eta kooperazioa lantzea.
|
ADINA
|
6 urte.
|
PARTAIDE KOPURUA
|
15-20
pertsona inguru.
|
MATERIALA
|
Gometsak.
|
DESKRIBAPENA
|
Irakasleak hainbat koloretako gometsak itsatsiko ditu
haurraren kopetan. Haur bakoitzak hitz egin gabe, bere taldekideak aurkitu
beharko ditu, hau da, gometsa berdinak dituzten taldekideekin elkartuko
beharko dute. Haur horietako batek, inoren berdina ez den gometsa edukiko du.
Taldekideak aurkitzen ez dituenean eta bakarrik geratzen denean, irakasleak
momentu horretan dituen sentimenduak azaltzeko eskatuko dio.
|
TALDE HAUSNARKETA
|
Jolas honetan, haurren artean dauden aldeak ikusi
genituen. Zenbait haur geldirik geratzen ziren taldea berarengana etorriko
zelakoan, beste haur batzuek ordea,
iniziatiba hartu eta gometsa berdinak zituzten ikaskideak elkartzen saiatzen
ziren. Taldekatzeak denbora eskatu arren, ikaskide guztiak elkartzea lortu
zuten beren taldea aurkitzea. Bakarrik geratu zen pertsona, irakasleak
aukeratu zuen (bakardadearen sentimendua azaltzeko gai izango zen ikaslea).
Haur horrek, irakaslearen laguntza izan arren, oso ondo azaldu zuen bere
sentimendua eta gainerako haurrak laguntasunak zuen garrantzia jabetu ziren.
|
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario